

SoMe
Hva er sosiale medier?
Sosiale medier er datamaskinbasert teknologi som letter deling av ideer, tanker og informasjon gjennom bygging av virtuelle nettverk og lokalsamfunn. Ved design er sosiale medier internettbaserte og gir brukerne rask elektronisk kommunikasjon av innhold. Innholdet inkluderer personlig informasjon, dokumenter, videoer og bilder. Brukere engasjerer seg i sosiale medier via datamaskin, nettbrett eller smarttelefon via nettbasert programvare eller webapplikasjon, og bruker ofte det til meldinger. Mens sosiale medier er allestedsnærværende i Europa og Amerika, leder Kina og India nå listen over sosiale medier bruk.
Forstå sosiale medier
Sosiale medier oppsto som en måte å samhandle med venner og familie, men ble senere adoptert av bedrifter som ønsket å dra nytte av en populær ny kommunikasjonsmetode for å nå ut til kundene. Kraften til sosiale medier er muligheten til å koble til og dele informasjon med hvem som helst på jorden, eller med mange mennesker samtidig. Sosiale medier er i en stadig skiftende og utviklende webbasert plattform.
Globalt er det mer enn 3 milliarder brukere av sosiale medier.
Over en femtedel av individets online tid blir brukt på sosiale medier
De mange formene for sosiale medier
Sosiale medier kan ha form av en rekke teknisk aktiverte aktiviteter. Disse aktivitetene inkluderer fotodeling, blogging, sosialt spill, sosiale nettverk, videodeling, forretningsnettverk, virtuelle verdener, anmeldelser og mye mer. Til og med regjeringer og politikere bruker sosiale medier for å engasjere seg med bestanddeler og velgere.
For enkeltpersoner brukes sosiale medier for å holde kontakten med venner og slekt. Noen mennesker vil bruke forskjellige sosiale medieapplikasjoner for å nettverke karrieremuligheter, finne mennesker over hele kloden med like interesser og dele sine tanker, følelser, innsikt og følelser. De som deltar i disse aktivitetene er del av et virtuelt sosialt nettverk.
For bedrifter
For bedrifter er sosiale medier et uunnværlig verktøy. Bedrifter bruker plattformen for å finne og engasjere seg med kunder, drive salg gjennom reklame og markedsføring, måle forbrukertrender og tilby kundeservice eller support.
Sosiale mediers rolle i å hjelpe bedrifter er betydelig. Det letter kommunikasjon med kunder, noe som muliggjør smelting av sosiale interaksjoner på nettsteder. Evnen til å samle informasjon hjelper fokus på markedsføringstiltak og markedsundersøkelser. Det hjelper med å markedsføre produkter og tjenester, ettersom det muliggjør distribusjon av målrettede, rettidige og eksklusive salg og kuponger til potensielle kunder. Videre kan sosiale medier hjelpe til med å bygge kundeforhold gjennom lojalitetsprogrammer knyttet til sosiale medier.