

Når det gjelder markedsføring på sosiale medier, spesielt Facebook-markedsføring, er det forretningsmessige målet ditt å vise hva din bedrift selger, få likes og dele og å selge! Det er en fantastisk plattform for å øke merkevarebevisstheten til dine kunder. Samarbeide med dine kunder er noe av det mest verdifulle. Facebook markedsføring er for alle bedrifter. Har du en liten bedrift kan du med de rette grep nå like langt som de større bedriftene. Hovedsaken er bare å spre ordet og fortsette med det fremover. Mens Facebook stadig finjusterer algoritmen for nyhetsstrømmer, fører organisk rekkevidde til sider til nesten null. Men det er fremdeles måter som bedrifter kan utnytte på Facebook til å engasjere seg med sitt publikum på en organisk måte:
2.a Ta A-spillet ditt til forsiden Førsteinntrykket til en potensiell kunde er viktig. Profesjonelle bilder og grafisk layout er med på å løfte siden din. Inn vister tiden og bedriften din i en side med flott look! Det er viktig å lage en som er i tråd med merkevarenes utseende og preg og gjenspeiler merkevarens personlighet. Faktisk, hvorfor ikke ta det et hakk og lage en covervideo i stedet?
2.b Legg til knapper på siden din Mulighetene er uendelige her - du kan legge til knapper for å kontakte oss, kuponger / tilbud, kart osv. Uansett hva som best passer dine mål og mål.
2.c Fest viktige innlegg på toppen Fikk merkevaren din nylig en pris? Skal du ha en messe i et kommende messe? Fest det! Dette er de tingene du vil at folk skal se først - akkurat på det tidspunktet de dimensjonerer deg og skaper det første inntrykket.
2.d Vær lydhør Svar på direktemeldinger raskt. Responstiden vises der oppe på siden din. Generelt er det alltid en god praksis og posisjonerer merkevaren din som tilgjengelig, nyttig og pålitelig.
3. Gjør det verdt det Før du skyver noe ut til fansen din på sosiale medier, kan du spørre deg selv om du gjør det verdt det. Å lage flott innhold vil gå langt i å ikke bare samarbeide med eksisterende følgere, men også få nytt. Knytt innlegg som er av verdi for publikum, og de vil lese det, like det, dele det og se frem til mer. Dette er en av de beste måtene å beholde din organiske rekkevidde og engasjement til tross for nyhetsfeedens ealgoritme endringer. Nedenfor er noen tips for markedsførings strategien for sosiale medier:
3.a Video er konge Innen 2020 vil 75% av verdens trafikkdata være video. Hvis du ikke har kommet deg inn på videobåndvognen ennå, går du glipp av det. Videoer får langt bedre engasjement enn tekst eller bilder for den saks skyld. Video er fremtiden, og jo tidligere du tar med videoer i din sosiale strategi, jo bedre. Sørg for at videoene dine har bildetekster / tekstinger og gjør en god nok jobb med å formidle meldingen. Du kan også gi 360 graders video. Igjen, det er mange verktøy tilgjengelig.
3.b Live videoer Visste du at 1 av 5 videoer på Facebook i fjor var en Live-video? Dette kommer ikke som en overraskelse, men gitt at Live-videoer har mye bedre rekkevidde og engasjement enn forhåndsinnspilte videoer. For ikke å nevne at fansen din blir varslet hver gang du lager en live-video, slik at de kan se den i sanntid. Igjen, en utmerket måte å slå problemet med algoritmeendring på.
3.c Konkurranser Dette er en oldie men en goodie. Konkurranser unnlater aldri å engasjere brukere. Du kan bli skikkelig kreativ her og knytte merkevaren din på tusen forskjellige måter inn i konkurransen, slik at du får mest mulig glede av tankene.
3.d Blogger Brukere setter pris på originalt, ekte innhold og vil definitivt ønske å dele det med vennelisten sin hvis de synes det er nyttig.
4. Betalte annonser I motsetning til folketro, trenger man ikke å ha dype lommer for å publisere Facebook-annonser. Med smart målretting kan du nå riktig publikum og likevel ikke bruke store beløp i reklame. Her er noen nyttige tips:
4.a Sett et klart mål for hver kampanje Du kan ikke skape bevissthet og drive konverteringer gjennom den samme kampanjen. Her må du legge stein for stein.
4.b Eksperimenter med forskjellige annonsekopier A / B tester ulike meldinger og fortsetter å bygge videre på de som presterer bedre.
4.c Det er ingen rett eller feil plassering Mens mange annonsører synes at høyresideannonsene er mer effektive, vil jeg anbefale deg å prøve både nyhetsfeeden og høyre sideannonsene og se hva som fungerer bedre for deg. Selv om de er billigere enn nyhetsfeed-annonser, vil de ikke gi deg ønsket antall klikk eller konverteringer. Så det er best å prøve begge deler og se hva som fungerer bedre for deg.
4.e Bruk de forskjellige alternativene for målretting og effektivt Målrettingen din trenger ikke bare handle om alder og kjønn. Det er mye du kan gjøre for å gjøre det presist og dermed redusere dine samlede utgifter. Hvis du for eksempel er en lokal virksomhet som betjener et begrenset geografisk område, kan du bruke postnummer målretting. Lag dette med ytterligere demografi. Så hvis du for eksempel er blomsterhandler, kan du målrette mot menn innenfor et bestemt postnummer som har merkedager i løpet av de neste 30 dagene. (Hvor kult er det!) Mulighetene er uendelige her.
4.f Resirkulere nettstedets trafikk gjennom målretting på nytt Du kan lage forskjellige re-målerettings lister for hvert trinn i kjøpsprosessen - på denne måten kan du investere mer på brukere som viste et dypere nivå av interesse og dermed har en større sjanse for konvertering. På samme måte kan du velge å ekskludere brukere som allerede har kjøpt for ikke å kaste bort dyrebare reklamedollar på dem.
Der har du det. Hvis det brukes riktig og effektivt, er Facebook en fantastisk plattform for å skape bevissthet og oppmuntre til samtale blant målgruppen.
Ønsker du bistand med Facebook markedsføringen er det bare å ta kontakt.