top of page


Google Ads
Hva er Google Ads
Google Ads (tidligere kjent som Google AdWords og Google AdWords Express) er en løsning for annonsering på nettet som bedrifter kan bruke til å markedsføre produktene og tjenestene de tilbyr, på Google Søk, YouTube og andre nettsteder. Med Google Ads kan annonsører også velge spesifikke mål for annonsene sine, for eksempel å få flere til å ringe til bedriften deres, eller å få flere nettstedsbesøk. Med en Google Ads-konto kan annonsører tilpasse budsjettene sine og målrettingen, samt starte eller stoppe annonsene sine når som helst.
Hva er Google AdWords og Google AdWords Express?
Google AdWords og Google AdWords Express er de tidligere navnene på nye, forbedrede Google Ads.
Hvordan fungerer Google Ads?
Google Ads fungerer slik at annonsen din vises når noen søker på nettet etter produktene og tjenestene du tilbyr. Google Ads bygger på smart teknologi, og du kan bruke dette verktøyet til å få vist annonsene dine for potensielle kunder akkurat når de er klare til å handle.
1. Du begynner med å velge et mål, for eksempel å få flere besøkende til nettstedet ditt, eller å få flere til å ringe bedriften din.
2. Deretter velger du det geografiske området der du ønsker at annonsen din skal vises. Du kan velge en liten radius rundt bedriften eller et mye større område, for eksempel en hel by, en hel region eller et helt land.
3. Til slutt lager du en annonse og velger en månedlig budsjettgrense.
Når annonsen blir godkjent, kan den vises overalt der brukere i målrettingsområdet ditt søker etter et produkt eller en tjeneste du tilbyr. Du betaler bare når brukere har interaksjon med annonsen din, for eksempel når de klikker på annonsen eller ringer til bedriften din.
Hvilke annonsetyper er tilgjengelige i Google Ads?
I Google Ads får du tilgang til tre grunnleggende annonse- og kampanjetyper:
• Kampanjer i Søkenettverket: Disse kampanjene består vanligvis av tekstannonser som kan vises i Googles søkeresultatsider når noen søker etter produkter eller tjenester som har likhetstrekk med dem du tilbyr.
• Kampanjer i Displaynettverket: Disse kampanjene består vanligvis av bildeannonser som kan vises på nettstedene og i appene kundene dine besøker.
• Videokampanjer: Disse kampanjene består vanligvis av videoannonser med en varighet på 6 eller 15 sekunder, som spilles av like før eller midt i YouTube-innhold.
Du kan finne ut mer om andre avanserte kampanjetyper, deriblant Shopping-kampanjer, App-kampanje og mye annet.
contact
bottom of page